【情侶自拍攻略】學識呢幾招女朋友包滿意!自拍婚紗 10大 拍攝 + 後製 技巧大公開 (下集)

要放閃可以去到幾盡?上集 教咗各位稱職嘅男朋友從裝備、構圖到拍攝一刻,點影得相片自然又吸精後,今集我 依莉詩 打算教下大家幾個新手必學嘅後製技巧。

雖然話宜家用手機 App 修圖好方便,按個掣就可以美肌加濾鏡,仲可以即時放上網,方便得多。不過如果係比較細緻同自然嘅修圖,又或者大批量嘅後製,我都係比較建議用 Adobe 嘅 Lightroom 同 Photoshop 去完成。

▲ 雖然用手機修圖比較簡單,亦足夠應付放上社交平台嘅需要,不過如果想將相片儲落嚟以後曬相或者整紀念品的話,解像度可能因為被手機 App 壓縮,而唔足夠其他用途,到時又要搵番張原相出嚟再執過就更麻煩了!

6) 拍攝 RAW 檔方便後製

既然有需要做後製嘅準備,拍攝嘅時候要考慮係咪要同時保存 RAW 檔。無錯 RAW 檔嘅 size 比較大,如果旅行影相或者一天拍大量相片的話,可能要帶好多張 SD 卡先夠用,而且 RAW 檔唔可以直接過落手機後製,係比較麻煩。因為我每次都會影好多相,我習慣唔會全部相都影 RAW 檔,只會係影逆光或者夜間拍攝時同時儲存。

始終RAW 檔能夠將原始嘅相片資訊完整地保存,比起有破壞性壓縮嘅 JPG檔,後期調較光暗、對比、顏色、飽和度等都會比較出色。特別係係極端地處理光暗位嘅時候,RAW 檔無論係推光或調深,層次都能更突出,唔似 JPG 會出現死白或者奇怪嘅顏色。

▲雖然宜家大部份相機都有 HDR(高動態範圍)功能,相片會自動被調光,不過係逆光時亦未必做得很好,就需要後製將陰影適當地調光。若果只拍 JPG 檔,會因為動態範圍不,調光時會造成大量雜訊。


▲ 若果拍攝時太光,想調暗的話, JPG 檔亦可能會出現奇怪顏色同出現層次不足嘅問題。

 

7) 去除路人成相中焦點

雖然係自拍,但如果可以攝入更多嘅背景,對相片構圖或是故事性都更強,但用腳架拍攝,好難避免有路人甲出現。未必個個都想刪除路人甲,但對相片有「潔癖」嘅我,有個路人係相好篤眼篤鼻!

方法 1:先影空白背景再剪貼

Set 好腳架後,我都會習慣影一張無人嘅環境相方便剪貼,就算好難完全無人,都需要多影幾張。之後再埋位影相,咁就算當中出現幾多路人都唔怕了。後製時就可以將清境相嘅部份貼係路人出現嘅地方就會自然得多。要注意的是,如果相機使用自動模式,係夕陽時分,有機會每張相片白平衡同光暗都唔同,呢個方法就未必用得著。

▲ 先將找一個沒有路人嘅位置利用「矩形畫面選取工具」選取並複製到有路人嘅位置,再按「影像」>「調整」>「亮度/對比」調到可以融入相片中,最後用模糊咗嘅「橡皮擦工具」擦走邊緣,路人就會完全消失係相片中。

方法 2:「內容感知」估出原來背景

遇著一啲死都唔走嘅路人,又或者遠方嘅垃圾之類,可以用 CS5 開始新增嘅「內容感知」功能,利用 PS 嘅運算,迅速移除。不過呢個方法會有少許瑕疵,所以唔建議用係大面積嘅地方,但只係放上網的話,都已經好夠用。

▲ 利用「矩形畫面選取工具」選取路人甲,再按 Delete,選擇「內容感知」,PS 就會自動估計原來嘅環境,路人就會消失了。

方法 3:模糊背景令人物更明確

若果路人真係太多,背景又太複雜,正常係拍攝時就應該用大光圈鏡頭營造淺景深,以突出主體。但拍攝時無考慮呢點,後製將景深增強亦係可行方法。

▲ 先用「磁性套索工具」將主體圈住,再複製多一個圖層,然後選擇原來嘅圖層,按「濾鏡」>「模糊」>「高斯模糊」,選擇合適嘅模糊度,就可以令做出景深效果了。

8) 污點修復 – 去暗瘡、眼袋

對女仔嚟講,美肌係非常非常重要,去暗瘡、去眼袋、瘦面、大眼,缺一不可。呢個時候就需要用到「污點修復筆刷」,將一點點嘅小瑕疵修補好。另外,PS CC 新增嘅「臉部感知液化」亦幫咗唔少忙,只要輕輕拉左右就可以大眼、瘦面、高鼻、改嘴角,同用手機 App 美肌一樣簡單呢!

▲ 選擇「污點修復筆刷工具」,調整合適嘅筆刷大小,再點係暗瘡、雀斑上就會一點點消失,而眼袋就可以先用「套索工具」複製一個圖層,再用「污點修復筆刷工具」消減眼袋,最後將新圖層嘅透明度調至40%,效果就會更自然。

 

 

9) 修身大改造 – 液化瘦腿,修手臂

女朋友未必個個都係美女,樣都仲可以靠化裝同美肌,但身形就要後製了!用「液化」功能就可以瘦手臂、變長腿,想做到點玲瓏浮凸都得。要做到 22寸小蠻腰毫無難度。不過修嘅時候切忌太興奮,都要注意背景會唔會被扭曲。如果背景含大量線條,最好先複製主體成另一圖層再液化,而缺少嘅部份就需要用清境相填補。

 

▲ 選用「濾鏡」>「液化」>「向前彎曲」,再選擇合同修改部份相略嘅筆刷大小,向要瘦嘅部份推就可以推出理想曲線。

10) 濾鏡營造氣氛

光暗OK、構圖OK、樣OK,最後就係相片氣氛。雖然加要用 PS 加濾鏡並唔似手機 App 咁簡單,需要好多步聚同技巧,不過都可以用以下幾個方法簡化程序。

 

方法 1:用 Lightroom 自己調色

用 PS 調色或者會覺得複雜,可以試下用 Lightroom 大批處理整輯相片,讓風格一致。就好似很起嚟舒服嘅日系、高對比嘅Lomo 風,都可以簡單由改變色溫、曝光、對比、亮部、陰影等完成。

 

▲ 日系風格重點在於優雅同抽離,除咗要揀一張有大面積留白嘅相,調色方面需要調低對比、過曝、偏青色嘅亮部以及暖橘嘅暗部。

 

方法 2:記錄動作成批改變風格

Lightroom 方便調色,但要做黑角、光暈等複雜效果還是要靠 PS。如果要大批處理相片,可以係儲存動作待下次用番。只要係「動作」面板中按下「開始記錄」,再執行想記錄嘅操作同指令,最後按一下「停止播放/記錄」,就可以係任何一張相播放一連串已記錄嘅工作,可以更快捷同一致地處理同一輯相。

▲ 對新手來說,要係 PS 多步驟地進行調色,做黑角、光暈、負片等可能好難,但可以係網上借助各大師分享嘅「動作」,用係自己嘅相中。就好似 75個攝影師必備的Photoshop Action 文章內就有多個「動作」可以用了。

方法 3:下載第三方濾鏡

除咗自製濾鏡,下載第三方濾鏡,都係唔錯嘅選擇,按一下就用到濾鏡,零技巧。

 

▲ Google 收購 Nik software 之後,提供咗 7款免費專業級濾鏡外掛

▲ 只要下載外掛,開啟 PS 就會出現,濾鏡視窗。簡單選擇就可以應用不同濾鏡。

▲ 每個濾鏡都可以再揀色調同強度,對新手執相有好大幫助。

雖然上面所講嘅後製技巧都好簡單,不過要改得自然,改完好似無改咁就要一點點耐性,逐張逐點執啦!

 

更多情侶放閃必技!

情侶放閃必去!精選 10大假日輕鬆好去處 (上集)

情侶放閃必去!精選 10大假日輕鬆好去處 (下集)

【情侶自拍攻略】學識呢幾招女朋友包滿意!自拍婚紗 10大 拍攝 + 後製 技巧大公開 (上集)

【情侶自拍攻略】學識呢幾招女朋友包滿意!自拍婚紗 10大 拍攝 + 後製 技巧大公開 (下集)

【情侶自拍攻略】 呃like必備!自拍放閃 10大 必備 Pose

【情侶自拍】影出不一樣的放閃相!香港兩大主題樂園影相位逐個捉 (上集)

 

睇更多拍拖好去處!
FB: 依莉“詩”生活
IG: ErieDiary
網址:ErieDiary.hk
YouTube:Diary Erie



About 依莉詩

網媒出身嘅 90後,抱住「試咗先講」嘅精神。終日飲飲食食、遊走各大商場、小店尋找好去處。